Διατροφή Γυναικών (χρήσιμο)
Οι γυναίκες που καταναλώνουν άφθονες ποσότητες τόνου, σολομού και άλλων τροφών που περιέχουν τα ωφέλιμα για την υγεία ω-3 λιπαρά οξέα ενδέχεται να έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν ενδομητρίωση, σε σύγκριση με εκείνες των οποίων η διατροφή περιέχει πολλά trans λιπαρά, προειδοποιούν Αμερικανοί ερευνητές.
Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες στο περιοδικό Human Reproduction, ο τύπος των λιπαρών που καταναλώνει μέσω της διατροφής της μια γυναίκα μπορεί να αποτελεί παράγοντα κινδύνου για ενδομητρίωση, μια επώδυνη πάθηση που μπορεί να οδηγήσει σε υπογονιμότητα.
Η μελέτη των ερευνητών σε περισσότερες από 70.000 Αμερικανίδες νοσηλεύτριες έδειξε ότι οι γυναίκες των οποίων η διατροφή περιλάμβανε τις μεγαλύτερες ποσότητες ω-3 λιπαρών οξέων είχαν 22% λιγότερες πιθανότητες να λάβουν διάγνωση ενδομητρίωσης, σε σύγκριση με τις γυναίκες που κατανάλωναν τις μικρότερες ποσότητες των ωφέλιμων αυτών λιπαρών.
Επιπλέον, οι γυναίκες που κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες trans λιπαρών είχαν αυξημένο κατά 48% κίνδυνο ενδομητρίωσης, σε σύγκριση με εκείνες των οποίων η διατροφή περιείχε τις μικρότερες ποσότητες των βλαβερών αυτών λιπαρών.
«Τα trans λιπαρά αυξάνουν τα επίπεδα πολλών φλεγμονωδών δεικτών στο σώμα, οι οποίοι συνδέονται με την ανάπτυξη και εξέλιξη της ενδομητρίωσης», δήλωσε η κύρια ερευνήτρια της μελέτης Dr. Stacey Missmer, από το Νοσοκομείο Brigham and Women και την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.
Καθώς η εν λόγω μελέτη είναι η πρώτη που δείχνει τη συσχέτιση αυτή, αναφέρει η Dr. Missmer, απαιτείται βέβαια περαιτέρω έρευνα προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα.
Πηγή: Reuters




(4 votes, average: 4,75 out of 5)








