Οι σοβαροί κίνδυνοι του καλοψημένου κρέατος (τηγανι,grill,barbeque)
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί γύρω από την συχνή κατανάλωση «καλοψημένου» κρέατος, καθώς σύμφωνα με νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων, ενδέχεται να σχετίζεται με την εμφάνιση καρκίνου στην ουροδόχο κύστη.
Όσο απογοητευτικό κι αν ακούγεται αυτό για τους εκατομμύρια Έλληνες λάτρεις των μεζέδων…οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Τέξας, μετά από 12ετή μελέτη ανακοίνωσαν ότι οι μεγάλες ποσότητες «ξεροψημένου» -κυρίως- κρέατος αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο, αν και η εμφάνιση ή όχι της νόσου έδειξε να εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό και από την ύπαρξη συγκεκριμένων γονιδίων.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφεραν οι ερευνητές κατά τη διάρκεια πρόσφατου Ογκολογικού Συνεδρίου στις ΗΠΑ, το τηγάνισμα, το ψήσιμο στο γκριλ και το μπάρμπεκιου μπορεί να δημιουργήσουν χημικές ουσίες που προκαλούν καρκίνο. Όπως παρατήρησαν μάλιστα, οι άνθρωποι που κατανάλωναν καλοψημένο κρέας, είχαν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο της ουροδόχου κύστης, σε σχέση με όσους προτιμούσαν σπάνια το κρέας.
Σύμφωνα, επίσης, με τα στοιχεία της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 1.700 άτομα, ο κίνδυνος για καρκίνο ήταν υψηλότερος για όσους προτιμούσαν καλοψημένο κόκκινο κρέας, όπως μπριζόλες, χοιρινό και μπέικον. Ωστόσο, ακόμα και το κοτόπουλο και το ψάρι, όταν ήταν τηγανισμένα, φάνηκε ότι ανεβάζουν σημαντικά τις πιθανότητες καρκίνου.
«Η νέα μελέτη υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ της διατροφής και του καρκίνου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της έρευνας, Καθηγητής Xifeng Wu, ενώ αρκετοί είναι και οι ειδικοί που υπογραμμίζουν ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να σιγουρευτούμε ότι υπάρχει διάδραση μεταξύ του κόκκινου κρέατος, του τρόπου παρασκευής του και του καρκίνου.
Αναλύοντας, εξάλλου, το DNA των συμμετεχόντων, σε μια προσπάθεια να εντοπίσουν τυχόν διαφορές στον τρόπο μεταβολισμού του κρέατος, οι Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι ορισμένοι άνθρωποι, εξαιτίας του γονιδιώματός τους, είναι γενετικά πιο ευάλωτοι στο συγκεκριμένο κίνδυνο που σχετίζεται με τη διατροφή. Όσοι φέρουν, μάλιστα, συγκεκριμένα γονίδια (και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες κόκκινου κρέατος) έχουν έως και 5 φορές περισσότερες πιθανότητες για εμφάνιση καρκίνου στην κύστη
by jaf




(3 votes, average: 4,67 out of 5)










